Hasseltornet ett nytt varumärke på marknaden

 

VI SÄLJER LIVSSTIL - I FORM AV BOENDE

Med lång erfarenhet från försäljning av moderna timmerhus i Sverige och Norge valde vi att lansera Hasseltornet 2016. I skapandet av våra egna modeller och vårt erbjudande har vi tagit hänsyn till den svenska och norska marknaden. Och hur den skiljer sig från andra delar av Europa och världen där timmerhus är en mer vanlig företeelse.

 

EN SJÄLVKLARHET

Vi ser både för- och nackdelar med att timmerhus är ganska ovanliga på vår marknad. Nackdelar i form av osäkerhet kring produkten; klarar husen av dagens energikrav? Går det att få ett timmerhus i modern tappning? Och så vidare. Saker som för oss är helt självklara men som vi måste få möjlighet att förklara för potentiella kunder.

 

EN LIVSSTIL

Att timmerhusen är förhållandevis ovanliga är trots allt inte bara en nackdel. Tvärt om. För ett ”Hasseltorn” är inte vilket hus som helst och det är inte vår tanke heller. Köper man ett hus av oss så köper man fram för allt en livsstil. Det är något mer. Det syns på formen och på materialet. Det känns i atmosfären. Och det hörs i akustiken mellan solida timmerväggar.

 

Läs mer om oss och våra hus på www.hasseltornet.se